Press kit - Nowa Toyota Corolla – nowoczesna i stylowa

WORD Download PDF Download
15-06-16

W 2016 roku przypada 50. rocznica wprowadzenia na rynek Toyoty Corolli, najpopularniejszego samochodu w historii. W 150 krajach sprzedano dotąd ponad 44 miliony egzemplarzy, co stanowi 20% łącznej globalnej sprzedaży pojazdów Toyoty. Jedenasta generacja Corolli również utrzymuje pozycję najchętniej kupowanego samochodu na świecie. W lipcu tego roku w salonach zadebiutuje odświeżona wersja modelu. Projektanci położyli duży nacisk na design, jakość wykończenia i bezpieczeństwo. Ceny rozpoczynają się od 67 400 zł.

Nowa Corolla otrzymała nowoczesną, bardziej wyrafinowaną stylistykę nadwozia, której ważnym elementem jest zaprojektowany od nowa przód pojazdu zgodny z koncepcjami stylistycznymi Under Priority i Keen Look.

Wnętrze auta zostało gruntownie zmodernizowane. Nowy projekt oferuje znacznie szerszą gamę zaawansowanych technologii i wyższą jakość wykończenia. Wygląd kabiny tworzy harmonijną, spójną całość znaną z Aurisa, zgodnie z upodobaniami europejskich kierowców.

Wśród udoskonalonych, bardziej przyjaznych dla użytkownika rozwiązań technicznych należy wymienić nowy 7-calowy ekran dotykowy umieszczony pod taflą szkła, nowy wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala, system multimedialny Toyota Touch® 2 (obejmujący system nawigacji Toyota Touch® 2 with Go z pełnym pakietem map i nową wersją oprogramowania), ulepszony system ułatwiający ruszanie pod górę (HAC) oraz inteligentny asystent automatycznego parkowania SIPA.

Już od drugiej wersji wyposażenia instalowany jest standardowo system Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom i łagodzi ich skutki w różnych sytuacjach drogowych. System ten przetwarza informacje dostarczane przez niewielki, zamontowany nad przednią szybą moduł z czujnikiem laserowym i kamerą.

W skład systemu Toyota Safety Sense wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB).

Aby poprawić komfort jazdy i własności jezdne, w nowej wersji Corolli zmodyfikowano konstrukcję zawieszenia i układu kierowniczego, a także zastosowano liczne rozwiązania zmniejszające hałas, drgania i uciążliwości w kabinie pasażerskiej.

Nowa Corolla zadebiutuje w lipcu tego roku.

NOWA STYLISTYKA NADWOZIA I LEPSZA JAKOŚĆ WNĘTRZA

  • Nowa, luksusowa stylistyka nadwozia
  • Nowy projekt wnętrza wyższej jakości
  • 7-calowy ekran dotykowy i ekran TFT o przekątnej 4,2 cala

Stylistyka nadwozia
W odświeżonej wersji Corolli udoskonalono najważniejsze elementy stylistyki nadwozia, dzięki czemu nowy sedan Toyoty zyskał jeszcze bardziej luksusowy i wyrafinowany wygląd.

Gruntownie przeprojektowany przód pojazdu podkreśla bardziej elegancką stylistykę nadwozia. Wygląd przedniej części nowej Corolli jest ewolucją koncepcji stylistycznej Under Priority. Dolna krata wlotu powietrza wpisuje się w trapezoidalną strukturę przedniego zderzaka, a mniejszy górny grill łączy się po obu stronach z nowymi reflektorami w stylu Keen Look.

Na górnym grillu umieszczono poziomy chromowany pasek ozdobny, który łączy się z obudową przednich świateł. Chromowane zakończenie grilla płynnie przechodzi w górny obrys bardziej wyrazistych stylistycznie reflektorów. Reflektory mogą być wyposażone w lampy halogenowe lub lampy Bi-LED. W drugim przypadku stosowane są także światła LED wykonane w technologii Light Guide, które nadają nowej Corolli niepowtarzalny wygląd.

W tylnej części nowej Corolli zastosowano nowe lampy zespolone LED o trójwymiarowym przekroju. Auto otrzymało nowe wzory obręczy kół o średnicy 16 i 17 cali ze stopów lekkich.

Nowa Corolla będzie dostępna w dziewięciu kolorach nadwozia. Są wśród nich trzy nowe warianty: brązy Platinum Bronze i Earth Bronze oraz czerwień Tokyo Red.

Stylistyka wnętrza
Przeprojektowane wnętrze oferuje znacznie szerszą gamę zaawansowanych technologii i wyższą jakość wykończenia.

Deska rozdzielcza ma teraz nową, wielowarstwową strukturę, dzięki której połączenia między elementami są mniej widoczne. Nadaje to wnętrzu bardziej elegancki wygląd. Auto otrzymało również nową kierownicę.

Zmianie uległa środkowa część deski rozdzielczej. Zamontowano w niej płaski panel w kolorze Piano Black, przypominający swoim wyglądem tablet. Znajduje się na nim 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, na którym wyświetlany jest m.in. obraz z kamery cofania czy wskazania nawigacji.

Kolejnym zmodyfikowanym elementem jest panel sterujący automatyczną klimatyzacją, który jest obecnie wyposażony w przełączniki klawiszowe i lepsze podświetlenie. Na tablicy wskaźników, począwszy od drugiej wersji wyposażenia, między dwoma zegarami analogowymi montowany jest kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny o przekątnej 4,2 cala.

W całym wnętrzu zastosowano miękkie w dotyku materiały z obramowaniami w kolorze Piano Black. Elementy te współgrają z satynowymi, chromowanymi zdobieniami.

Do wyboru są trzy rodzaje pokrycia foteli – tapicerka materiałowa w dwóch wariantach oraz oferowana w najwyższej wersji wyposażenia tapicerka z materiału i naturalnej skóry, z nowym eleganckim wzorem przeszycia. Wszystkie występują w dwóch wariantach kolorystycznych – jasnym i ciemnym.

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE

  • System multimedialny Toyota Touch® 2 oraz system Toyota Touch® 2 with Go z nową wersją oprogramowania;
  • Pakiet Toyota Safety Sense;
  • Udoskonalony system ułatwiający ruszanie pod górę (HAC) oraz inteligentny asystent parkowania SIPA

System multimedialny Toyota Touch® 2
W nowej Corolli dostępne są zmodernizowane i bardzo przystępne cenowo systemy multimedialne z rodziny Toyota Touch® 2, obsługiwane za pomocą ekranu dotykowego. Oferta obejmuje standardowy system Toyota Touch® 2 oraz Toyota Touch® 2 with Go z nawigacją i pełnym pakietem map.

Oprogramowanie systemu Toyota Touch® 2 with Go zostało gruntownie zrewidowane i uaktualnione. W nowej wersji wprowadzono czytelniejszy i łatwiejszy w obsłudze układ menu, 10 całkiem nowych funkcji, usprawnienia dotyczące ponad 30 elementów oraz uproszczone połączenie z portalem dla klientów „Moja Toyota”, ułatwiające pobieranie aplikacji.

Wszystkie menu główne systemu Touch 2 with Go składają się teraz z ikon ułożonych kafelkowo, co zwiększa czytelność i usprawnia obsługę dotykową. Nowy układ pozwala zwiększyć liczbę opcji wyświetlanych na każdym ekranie do ośmiu, a tym samym poprawia funkcjonalność systemu poprzez zmniejszenie liczby kroków niezbędnych do wykonania każdej operacji.

Menu główne oraz menu nawigacji zostały uproszczone, a zaprojektowany na nowo ekran mapy zawiera nowe ikony skrótów zwiększające czytelność i ułatwiające obsługę. Dostępny jest także nowy tryb pracy z dzielonym ekranem, który pozwala wyświetlić jednocześnie większą liczbę funkcji. Dzięki temu można na przykład połączyć mapę do nawigacji z informacjami o multimediach i aplikacjach.

Usługi nawigacyjne zostały lepiej zintegrowane z systemem. Przy wprowadzaniu celu podróży kierowca może na przykład przejrzeć jednocześnie zdjęcia z usługi Street View i sprawdzić pogodę w miejscu docelowym, a także poszukać miejsca parkingowego w okolicy.

Usługa monitorowania ruchu drogowego w czasie rzeczywistym firmy TomTom jest teraz wybierana automatycznie jako domyślne źródło informacji o ruchu drogowym, gdy tylko kierowca nawiąże połączenie transmisji danych za pośrednictwem telefonu komórkowego.

Nowa funkcja automatycznej nawigacji pozwala zaprogramować w systemie maksymalnie cztery lokalizacje docelowe i przedział godzin wyjazdu na każdy dzień tygodnia. System wykorzystuje informacje o ruchu drogowym przekazywane w czasie rzeczywistym przez usługę TomTom i proponuje kierowcy trasy alternatywne, które pozwalają uniknąć korków na przykład przy codziennym dojeżdżaniu do pracy.

Z myślą o łatwiejszej i bardziej intuicyjnej obsłudze podczas jazdy przeprojektowano też interfejs telefonu. Nowy układ ekranu umożliwia bezpośredni dostęp do listy połączeń przychodzących, wychodzących i nieodebranych w menu głównym, co zmniejsza liczbę kroków potrzebnych do wykonania operacji.

Toyota Safety Sense
Nowa Corolla już od drugiej wersji wyposażenia zawiera system Toyota Safety Sense – pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego, które pozwalają zapobiegać kolizjom i łagodzić ich skutki w najróżniejszych sytuacjach na drodze.

W skład systemu Toyota Safety Sense wchodzą układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją jazdy po mieście, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), a także układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i automatyczne światła drogowe (AHB).

Podczas jazdy z prędkością od 10 do 140 km/h układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System) wykrywa samochody jadące przed pojazdem użytkownika. Jeśli powstaje ryzyko kolizji, system informuje kierowcę o konieczności hamowania za pomocą sygnału dźwiękowego i wizualnego. Jednocześnie PCS przygotowuje układ hamulcowy, aby zapewnić dodatkową siłę hamowania w momencie naciśnięcia przez kierowcę pedału hamulca. Jeśli kierowca nie zareaguje na czas, system automatycznie rozpoczyna hamowanie i zmniejsza prędkość o około 30 km/h , a nawet całkowicie zatrzymuje samochód.

Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert) monitoruje białe i żółte linie na jezdni i zapobiega wypadkom (w tym zderzeniom czołowym) spowodowanym przez przypadkowe opuszczenie właściwego pasa. Jeśli pojazd zaczyna zjeżdżać z dotychczasowego pasa bez włączenia kierunkowskazu, układ LDA ostrzega o tym kierowcę za pomocą sygnału dźwiękowego i wizualnego.

Automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam) zapewniają znakomitą widoczność podczas jazdy w nocy. Funkcja ta wykrywa reflektory pojazdów nadjeżdżających z przeciwka i światła pozycyjne samochodów jadących z przodu, a następnie automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania, aby zapobiec oślepieniu innych kierowców. W dogodnych warunkach układ przywraca światła drogowe. Częstsze używanie świateł drogowych pozwala szybciej dostrzec pieszych i przeszkody na drodze.

Dzięki układowi rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) kierowca ma zawsze do dyspozycji pełny zakres informacji – nawet jeśli przypadkiem przeoczył mijany znak. Układ identyfikuje między innymi znaki ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania, znaki informujące o warunkach na drodze oraz początku/końca autostrady i drogi szybkiego ruchu. Informacje i ostrzeżenia z systemu są wyświetlane na kolorowym wielofunkcyjnym ekranie TFT. W przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości system ostrzega kierowcę przy użyciu powiadomienia wizualnego i sygnału dźwiękowego.

Z uwagi na mniejsze ryzyko wypadku właścicielom pojazdów wyposażonych w system Toyota Safety Sense mogą przysługiwać zniżki na ubezpieczenie.

System ułatwiający ruszanie pod górę (HAC)
Układ ułatwiający ruszanie pod górę (Hill-Start Assist Control) zapobiega cofnięciu pojazdu po zwolnieniu pedału hamulca podczas ruszania w górę zbocza. System tymczasowo blokuje hamulce na wszystkich czterech kołach przez maksymalnie dwie sekundy, aby utrzymać pojazd w miejscu i zapobiec stoczeniu się.

Układ HAC w nowej Corolli jest dodatkowo wyposażony w akcelerometr i inaczej reaguje na naciśnięcie pedałów. Nowa technologia pozwala ustalić, czy samochód znajduje się na drodze biegnącej pod górę, i automatycznie włączyć funkcję wspomagania bez konieczności mocniejszego naciśnięcia pedału hamulca.

Asystent parkowania (SIPA)
Nowa Corolla może być również wyposażona w inteligentny system wspomagania parkowania (Simple-Intelligent Parking Assist). System ten – włączany naciśnięciem jednego przycisku – rozpoznaje wolne miejsca parkingowe przy użyciu czujników ultradźwiękowych zamontowanych zderzaku. Następnie automatycznie kieruje samochód na właściwe miejsce. Kierowca musi tylko kontrolować prędkość pojazdu.

System SIPA dostępny w nowej Corolli jest również wyposażony w dodatkową funkcję konfiguracji. Dzięki niej kierowca może zmienić odległość, przy jakiej rozlega się sygnał ostrzegawczy, oraz głośność tego sygnału (w tym całkowicie go wyciszyć).

LEPSZA DYNAMIKA JAZDY ORAZ NIŻSZY POZIOM HAŁASU I DRGAŃ

  • Lepsze mocowanie przedniej szyby zwiększające sztywność całego nadwozia;
  • Skorygowane parametry przedniego i tylnego zawieszenia pozwalające skuteczniej tłumić kołysanie poprzeczne i zwiększyć stabilność jazdy po linii prostej;
  • Zmodyfikowane elektryczne wspomaganie kierownicy pozwalające lepiej wyczuć zachowanie pojazdu;
  • Skuteczniejsze rozwiązania obniżające poziom hałasu i drgań.

Aby poprawić komfort jazdy i własności jezdne, w nowej wersji Corolli zmodyfikowano konstrukcję zawieszenia i układu kierowniczego, a także zastosowano liczne rozwiązania zmniejszające hałas i drgania w kabinie pasażerskiej.

Zastosowanie mocniejszego kleju do mocowania przedniej i tylnej szyby przyczyniło się do zwiększenia sztywności całego nadwozia. Dzięki temu samochód lepiej się prowadzi i jest stabilniejszy przy dużych prędkościach, a bardziej miękkie ustawienia sprężyn i amortyzatorów zwiększają ogólny komfort jazdy. Zmiany objęły również elementy przedniego zawieszenia z kolumną MacPhersona, w tym konstrukcji sprężyny (łącznie ze współczynnikiem ugięcia), amortyzator i tuleje stabilizatora.

Sprężyny redukujące siły poprzeczne pozwalają uzyskać bardziej płynny skok, co przekłada się na większy komfort jazdy. Dalszej poprawie komfortu jazdy, własności jezdnych i stabilności sprzyja również optymalizacja siły tłumienia amortyzatorów. Wewnętrzną powierzchnię tulei stabilizatora pokryto powłoką fluoropolimerową, która pozwala uzyskać bardziej płynny skok i w rezultacie jeszcze większy komfort jazdy.

Zmiany objęły również lekkie tylne zawieszenie z belką skrętną, które jest wyposażone w sprężyny i amortyzatory pozwalające zminimalizować wpływ zawieszenia na przestrzeń ładunkową. W tym przypadku skorygowano siłę tłumienia amortyzatorów, aby zapewnić optymalną równowagę między stabilnością a komfortem jazdy.

Zmiany w zawieszeniu przednim i tylnym zwiększają początkowe tłumienie kołysania poprzecznego i podnoszą komfort jazdy po prostej dzięki lepszemu pokonywaniu wybojów. W nowej Corolli dostrojono również parametry elektrycznego układu wspomagania kierownicy, aby przyspieszyć reakcję na ruch kierownicy i zapewnić płynne, liniowe działanie całego systemu.

Udoskonalone rozwiązania ograniczające hałas i drgania
Zastosowanie nowych rozwiązań tłumiących hałas silnika przyniosło znaczną poprawę ogólnych parametrów w zakresie hałasu i drgań. Skuteczniejszą izolację akustyczną uzyskano dzięki zastosowaniu lekkiej warstwy wygłuszającej wewnątrz deski rozdzielczej oraz elementów wygłuszających po jej bokach. W różnych częściach deski rozdzielczej – w tym za schowkiem – rozmieszczono dodatkowe elementy wygłuszające.

UKŁAD NAPĘDOWY

  • Silniki zaprojektowane z myślą o zmniejszeniu emisji zanieczyszczeń i uzyskaniu najniższego w tej klasie zużycia paliwa;
  • Do wyboru turbodiesel D-4D 1.4 oraz silniki benzynowe: Dual VVT-i 1.33 lub Valvematic 1.6;
  • Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów i automatyczna skrzynia Multidrive S.

Nowa Corolla może być napędzana silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem D-4D o pojemności 1,4 l albo jednym z dwóch silników benzynowych: Dual VVT-i o pojemności 1,33 l lub Valvematic o pojemności 1,6 l. W przypadku silnika benzynowego 1.6 można wybrać skrzynię automatyczną Multidrive S.

Silnik benzynowy Dual VVT-i 1.33
Wyjątkowo mały i lekki silnik benzynowy 1.33 jest wyposażony w inteligentny układ sterowania zaworami Dual VVT-i, a do tego charakteryzuje się wysokim stopniem sprężania wynoszącym 11,5:1, co zwiększa jego sprawność cieplną. Jednostka wytwarza moc 99 KM (73 kW) i maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3800 obr./min.

Dzięki połączeniu dynamicznego silnika z sześciobiegową manualną skrzynią biegów średnie zużycie paliwa wynosi tylko 5,6 l/100 km, a emisja CO2 zaledwie 129 g/km.

Silnik benzynowy Valvematic 1.6
Silnik benzynowy wyposażony w zmienny wznios zaworów Valvematic o pojemności 1,6 l, dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią Multidrive S, osiąga moc 132 KM (97 kW) i maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr./min.

Przy zastosowaniu manualnej skrzyni biegów średnie zużycie paliwa wynosi 6,0 l/100 km, a emisja CO2 139 g/km. Automatyczna skrzynia Multidrive S pozwala zmniejszyć powyższe wartości do odpowiednio 5,6 l/100 km i 129 g/km.

Silnik diesla D-4D 1.4
Silnik wysokoprężny D-4D o pojemności 1,4 l jest dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną. Maksymalna moc wynosi 90 KM (66 kW), zaś maksymalny moment obrotowy 205 Nm w przedziale 1400 – 2800 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 3,8 l/100 km, a emisja CO2 — jedynie 100 g/km.

Automatyczna skrzynia biegów Multidrive S
Multidrive S to bezstopniowa skrzynia biegów oferująca trzy tryby pracy: tryb całkowicie automatyczny z płynną zmianą przełożeń, tryb sportowy oraz 7-biegowy tryb sekwencyjny Shiftmatic.

W trybie sportowym cały układ napędowy jest zoptymalizowany pod kątem szybkości reakcji i bezpośredniego sterowania silnikiem. Wyboru przełożenia dokonuje się za pomocą dźwigni zmiany biegów lub łopatek przy kierownicy. Po wykryciu spadku prędkości pojazdu układ zmienia przełożenie na niższe i rozpoczyna hamowanie silnikiem. Przy wychodzeniu z zakrętu mechanizm predykcyjnej redukcji biegu pozwala wybrać optymalne przełożenie, właściwe dla uzyskania wymaganego przyspieszenia.

Dla kierowców preferujących jeszcze bardziej sportowy styl jazdy przygotowano 7-biegowy tryb sekwencyjny Shiftmatic, który umożliwia ręczny wybór przełożenia za pomocą łopatek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów. W tym trybie stosowane są krótkie przełożenia. Podczas hamowania i zwalniania również ma miejsce odczuwalna redukcja przełożenia.

WORD Download PDF Download